Альянс Майдан

Вільна людина у вільній країні
Головна | Про нас | Учасники | Опитування | Допомога
  
 

Доступу до Інтернету Wi-Fi i Wi-MAX без ліцензій

 

Кампанія щодо відміни ліцензування бездротових мереж доступу до Інтернету Wi-Fi i Wi-MAX

Шановниі друзі!

В Україні, частоти, на яких можна будувати приватні і публічні мережі Wi-Fi i Wi-Max зараз ліцензуються. У цивілізованому світі, ці частоти на ліцензуються, оскільки становлять ці дві популярні технології бездротового інтернетного зв"язку виходить краще не ліцензувати взагалі.

Ми знаємо, що міста Європи практично повністю покриті приватними і публічними мережами WiFi, а зараз вже і WiMax.

Збудувати мережу, яка б надавала доступ до Інтернету у районі міста або селі настільки легко, що сама станція з обладнанням кошує в Києві менше 1000 доларів. Покриття кожної з точок доступу коливається від 100 метрів до 30-50 кілометрів!

Це означає, що якщо б такі безпровідні Інтернет-мережі були б неліцензованими, то вартість послуги з доступу до Інтернету звелася б до вартості трафіку!

Уявіть собі можливості для інтренетизації районних міст, сіл, окремих великих міст, які ніколи не бачили - і при ліцензованому Wi-Fi i Wi-Max ніколи не побачать - нічого більш корисного ніж малопотужний dial-up... Уявіть поєднання бездротового Wi-Fi i Wi-Max з сателітарним доступом до Інтернету - і ви матимете проникнення доступного швидкісного Інтрернету у найвіддаленіших містах і селах!

Зараз ліцензія для Wi-Fi i Wi-Max на одного оператора коштує біля 5000 доларів, плюс 500-800 доларів за кожну антену. Це гроші, які користувачі бездротовим Інтернетом платять за повітря... Ліцензування навіть доступне в тих місцях, де хтось інший не "викупив" частоту бездротового доступу до Інтернету... незалежно від того, використовує він або вона цю частоту чи ні. Тобто ліцензування частот бездротового швидкісного зв"язку з Інтернетом є критичним тормозом інформаційного розвитку в Україні.

Якби ліцензування зазначених частот було відмінено, ми б отимали не 10% користувачів інтернета від всього населення, а 50%.. може 70-80% через три-п"ять років. Ось де є реальний двигун для прогресу в Україні!

...Це - реальний ринок для провайдерів обладнання і послуг доступу до Інтернету! Деякі провайдери кажуть: "Нам потрібна ліцензція, щоб мати обмеження для входу інших операторів," - і "купаються" в своєму маленькому, непримітному, безперспективному ринку... Ні! Навпаки, відкритий неліцензований доступ до бездротових мереж відкриє вам величезні можливості!

Тому пропонуємо кампанію щодо відміни ліцензування частот, на яких можуть працювати мережі швидкісного доступу до Інтернету Wi-Fi i Wi-Max. Переконані, що роз"яснення вигід від відміни ліцензування учасникам ринку і народним депутатам спроможне вирішити цю глобальну за наслідками проблему.

Конкретні рухи щодо відміни ліценз

By platonswan on Ср, 2005-11-09 12:38

Що дає нова технологія, якщо не ліцензується частота крім вільного доступу до Інтернету: кожен може мати хотспот, кожен у своєму кафе може мати сайт не заважаючи іншим, може бути стільникова мережа (mesh) із сусіднім магазином і так далі. Отже нові можливості до творчості (для бізнесової також), новий цікавий контент і можливості – але і більша свобода і конкуренція, яку за старими схемами не витримати (бо конкуренція контенту, а не монополії через володіння інфраструктурою або правами – Goole vs Microsoft).
Але як завжди:  wireless із присмаком (ж)лобізму (до цікавої інформації із відкритих джерел можу додати ще таке - http://itc.ua/article.phtml?ID=22192).
Конкретні люди заплатили за частоту, жага до монополізму пробиває скрізь текст (хоча держава десь щось там із частотами наплутала, але заради повного володіння ми таки зараз щось заплатимо – і не сумнівайтеся, що інші радіо засоби прикрутимо). Творено юридичну проблему, психологічний бар'єр (гроші сплачені за частоту необхідно буде повертати, а вони вже проїдені) і монополізовано ринок (хоча у нас і стільникові оператори із 99% часткою на двох – не монополісти).
Тож я давно кажу, що корупція не тільки в головах чиновників, але і пересічних бізнесменів: ну немає ніяких проблем заробити на ближньому не за його згодою, а тільки поставивши його в незручну позу (ті ж самі проблеми на любому ринку – на нових квартирах заробляють мер міста, але й маленька начальниця відділу у банку із своєю кумою із агентства нерухомості зрубати пару тисяч із безквартирних теж не проти).
Реально проблему треба вирішувати у кожному конкретному випадку створюючи зацікавлені у вирішенні проблеми співтовариства, які будуть відстоювати відкриті правила гри. Тож я не кажу вже про ініціативи вільного доступу всім і безкоштовно (такий проект ініційований Google в великому американському місті – окрема тема для бізнес-аналізу), але необхідно, щоб існувала легальна можливість на громадських засадах створювати можливості для розповсюдження інформації (або робити бізнес, не заважаючи першому).
Отже у цьому конкретному випадку ситуація може виглядати так: створюємо ініціативну групу, реєструємось, обов'язково робиться заява що проект є публічним надбанням, щоб ні у кого не виникало спокуси монополізувати у майбутньому проєкт одноособово, створюємо позицію для конфлікту інтересів із монополістами. Бюджет: біля п'ятисот доларів - вартість хот-споту у зовнішній реалізації, інтернет-доступ від точки доступу до сайту Майдану просимо забезпечити дружніх інтернет-провайдерів Майдану: їм це буде цікаво, якщо домовитись, що інший трафік та доступ за карточками – їх.
Після того, як система запрацювала, пропонуємо другий етап проекту – вільний доступ до інформації, якому і заважають нелюбі монополісти. Далі накопичуємо документальну базу, працюємо із судами і т.д. Завдання дійсно не насолити дуже жвавим бізнесменам, а створити можливості для конкуренції заради споживачів. Цікаво б було також узнати, хто так жваво роздає частотні ресурси і чим обгрунтовує.
Мене, наприклад, дуже зацікавив сервіс Googl'a (Earth Map). Потираючи руки від задоволення (особливо від того, у яку дурну ситуацію поставлені усілякі там спеціальні організації із своїми секретами), хотів уже було зайнятись чимось подібним щоб написати локальний сервіс. Витратив біля тижня на вивчення ситуації (утвердився ще раз, ятаку корисну інформацію безкоштовно може мати малий американський бізнесмен, а що маємо ми).
Але виявилося, що із доступом буде проблема, бо тема вже монопольно забита. Тож якщо комусь це цікаво, давайте ініціювати проект  – сам можу попрацювати із юридичною оболонкою. Контакт – pwd@ukr.net – Платон.
PS. Про філософію, хоча цього і не треба.
Всяка діяльність потребує грошей. Отже і ті, хто підтримує Майдан матеріально, десь щось заробляють не тільки грантами. Тому зрозуміло, що схема заробітку повинна існувати. Наприклад, деякі із відомих компаній, що підтримують розробку дуже відомих продуктів Open Source, працюють з використанням подвійної схеми ліцензування – "вільна" ліцензія для всіх бажаючих, комерційна для тих кому це потрібно. Інша справа, на чому, кому і як заробляти. Можна створювати новий продукт (послугу, можливості), а можна створити монополію або бар'єр для виходу на ринок – і цим займаються активно всі, у кого є бажання. Отже і маємо те що маємо.

Хто є хто

By groma on Пт, 2005-04-22 18:16

Цікава інформація за темою:
http://www.comnews.ru/index.cfm?id=14993&tmp=49#dsc
особливо коментарі щодо керівництва Асоціації

Хто є хто

By groma2 (не підтверджено) on Пт, 2005-04-22 18:14

Цікава інформація за темою:
http://www.comnews.ru/index.cfm?id=14993&tmp=49#dsc
особливо коментарі щодо керівництва Асоціації

Дуже гарна ідея!

By Alexander Demchenko on Ср, 2005-04-06 23:00

Так, це варто зробити. Є конкретні ідеї щодо реалізації?

Хорошая акция

By no13 on Чт, 2005-03-31 11:17

Хорошая акция для УІСа. ПМСМ легко додолбать министров до позитивного решения.

А може вже щось робиться таке?

By NatalkaZ on Чт, 2005-03-31 14:59

Треба б дізнатися.

Пропоную доповнити

By Олекса (не підтверджено) on Чт, 2005-03-31 21:53

Плюс треба  закинути у поле суспільного обговорення ідею необхідності  скажімо для початку в Києві мереж WI-FI а на перспективу wi-max. Зараз живу в Варшаві, вже 60-70% міста покрито хот-спотами. Для Києва звичайно це ще дивина, от ліцензувальники тихцем і підсуєтилися на майбутнє...

Точно!

By Grassroots Center on Пн, 2005-04-04 21:21

Для УІСа це класна, дуже потенційна успішна історія.

Олекса, в Києві є купа магазинів де можна придбати обладнання за кілька сот доларів, яким можна охипити кілька десятків тисяч юзерів одночасно! Уявіть собі "хотспот" вільного доступу на сайт Майдану на Майдані Незалежності!! :)

Просто зараз кілька компаній мріють про те як вони отримують ліцензії і будуть ОДНООСІБНИМИ провайдерам. Вони думають, що таким чином створять entry barriers для своїх колег. А це не так! Вони не усвідомлюють що насправді вони, не тихенько підтримуючи ліцензування, створюють непотрібну ситуацію свого конкурування поміж собою і збагачують тільки уряд. Вони думають, що користувачі все оплатять, а так не буде, бо насправді вони конкуруватимуть з наземними проведерами, які будуть дешевші.

Чому дешевші? Тому що насправді ІSP вже продають не доступ, а трафік. Тому визначальною є ціна трафіка, яка є біля 4-6 доларів за 100 мегабайт.

Тому тільки вільний безпровідний доступ забезпечить безпроводним ІСП драматичне збільшення клієнтів, і в результаті прибутків.



Українська банерна мережа

(Copyleft) maidan.org.ua, 2001-2006
!!! Копілефт передбачає вільне розповсюдження із збереженням автури !!!
сайт розповсюджується згідно з ліцензією GNU для документації
(поки не зовсім повний) переклад ліцензії українською